KLOCKI I TARCZE HAMULCOWE

      Klocki i tarcze wchodzą w skład układu hamulcowego, jest to bardzo ważny system bezpieczeństwa pasażerów. Powierzchnie klocków z bardzo dużą siłą dociskają z obu stron obracająca się wraz z kołem tarczę hamulcową powodując wyhamowywanie auta.

     Sprawny i dobrze działający system układu hamulcowego to bezpośrednie bezpieczeństwo podróżnych! Dlatego tak ważne jest sprawdzanie i wymiana klocków i tarcz hamulcowych. Trzeba pamiętać także o uzupełnianiu, a raz na 5 lat wymianie płynu hamulcowego. Tanie klocki nieznanych marek mogą szybko się ścierać, albo przeciwnie, mogą być tak twarde ze przy hamowaniu zamiast się ścierać zaczynają się szklic, co powoduje słabe hamowanie i niszczenie tarcz hamulcowych.

     Klocki hamulcowe zawsze wymieniamy w komplecie na jedną os. W przypadku wymiany klocków hamulcowych jednego koła działa na nie inna siła hamowania niż na koło z klockami starymi. Innymi słowy kiedy naciskamy pedał hamulca koła pojazdu są hamowane nierównomiernie, przez co opona jednego koła ściera się bardziej a często nawet samochód podczas hamowania samoczynnie minimalnie skręca.

     Tarcze hamulcowe muszę mieć swoją określoną grubość. Przekroczenie minimalnej grubości tarczy hamulcowej może spowodować jej pęknięcie lub wykrzywienie. Tarcze hamulcowe muszą nam zapewnić wysokie wymagania, odporność na wysokie temperatury (wytwarzane przy tarciu powierzchni klocków i tarczy) oraz odporność na pęknięcia, odkształcenia i ścieranie. Tarcze hamulcowe, z tych samych powodów co klocki, zawsze wymieniamy parami na jedną oś.

 

     W naszym asortymencie znajdują się klocki i tarcze hamulcowe następujących producentów: